Kommer bli tomt



Sitter och läser en intervju med en av dom snälla människorna som jobbar på ett av caféerna på Campus. Och det slog mig precis att jag kommer inte gå dit nåt mer och beställa en cafe latte med hasselnöt något mer. (Det är min och Camillas favorit kaffe där.) Och det känns väldigt tomt.

Kommer bli tråkigt att inte hänga på campus med alla andra i höst. Jag kommer sakna det dyra kaffet som finns i forumhuset. Jag kommer sakna att fördriva tid med tipspromenader och annat strunt när jag egentligen ska flytta. Jag kommer till och med att sakna att gnälla över allt plugg och alla böcker som ska läsas.

Jag har ju varit Student, och där är det verkligen student med stort S som gäller, så länge och det har varit en så stor del av den jag är och nu är det helt plötsligt borta. Jag kommer sakna att gå ut och ta en onsdags öl, en öl som gärna blir flera öl. För det går ju inte när man ska vara vuxen och ansvarsfull. Men jag har hört att man kan gå ut och vara nykter. Får väl prova det helt enkelt :)

Fem härliga år av mitt liv är nu över. Och jag hoppas och tror att jag har tagit rätt beslut att gå vidare och börja jobba. Men det kommer kännas tomt och tungt till och från. Kanske till o med lite ensamt. Men jag vet att jag kommer fortsätta umgås med flera av dom underbara människor jag lärt känna under mina år på universitet. Jag ska ju förtusan flytta ihop med en av dom!



Med det sagt vill jag tacka för dom fina fem år jag haft på Örebro universitet. Jag kommer sakna det, det vet jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback